Zombies
(Copyright © 1999 Piero Scaruffi | Legal restrictions - Termini d'uso )

, /10
Links:

I piu` raffinati e stravaganti compositori di canzoni dell'era del Merseybeat furono forse gli Zombies, She's Not There (1964), con respiro orgamisco e falsetto sepolcrale di Colin Blunstone e assolo celestiale di piano elettrico di Rod Argent (l'autore), fece capire che si trattava di un gruppo diverso dal Merseybeat e diverso dal rhythm and blues, come dimostrato dall'album Begins Here (Decca, 1965).

Il chitarrista Chris White e Argent continuarono a scrivere canzoni eccentriche, spesso imbevute di soul e jazz, da Tell Her No a Time Of Season (1968). Il loro capolavoro, Odyssey & Oracle (Date, 1968 - Bg Beat, 2007), usci` postumo, e resta un apice del pop barocco, insieme a Pet Sounds dei Beach Boys, e uno dei primi album a impiegare il mellotron su grande scala. Fra i brani si contano meraviglie tenere come Care Of Cell 44, Beechwood Park e Friends Of Mine. (L'album usci` con il titolo errato "Odessey" per un banale errore di uno degli impiegati della casa discografica).

Il quadruplo Zombie Heaven (Big Beat) raccoglie tutto cio` che il complesso registro`.

White e Argent formarono poi gli Argent con Russ Ballard, un complesso di progressive-rock. Il gruppo registro` numerosi album negli anni '70 e conobbe anche il successo con Hold Your Head Up(1972). Sciolto quel gruppo, Rod Argent registro` alcuni dischi solisti di pregevole fattura, compreso Red House (1988), che e` per lo piu` strumentale. Anche Colin Blunstone avvio` una carriera solista, ma molto piu` mediocre.

(Translated by Ornella C. Grannis)

The Zombies were perhaps the most refined and extravagant songwriters of the Merseybeat era. She`s Not There (1964), by way of Colin Blunstone's orgasmic panting and hollow falsetto, and author Rod Argent's celestial solo at the electric piano, made it clear that this band set itself apart from the Merseybeat and from the rhythm and blues, as demonstrated by the album Begins Here (Decca, 1965).

From Tell Her No to Time Of Season (1968), guitarist Chris White and Rod Argent co-wrote eccentric songs, often imbued with soul and jazz. Their masterpiece Odyssey & Oracle (Date, 1968) released after the band's breakup, one of the first albums to employ the mellotron, remains, together with the Beach Boys' Pet Sounds, at the apex of baroque pop. Among its songs can be counted tender marvels such as Care Of Cell 44, Beechwood Park and Friends Of Mine. (The album was released as "Odessey" due to a typo by one of the recording house employees).

The quadruple record Zombie Heaven (Big Beat) contains everything the band recorded.

Afterwards White and Argent formed Argent, a progressive rock band with Russ Ballard. The band recorded numerous albums in the 70s, including the successful Hold Your Head Up (1972). Disbanded again, Rod Argent recorded excellent solo material, including the mostly instrumental Red House (1988). Colin Blunstone also started a solo career, but much more mediocre.

What is unique about this music database