A.F.I.
(Copyright © 1999 Piero Scaruffi | Legal restrictions - Termini d'uso )
Answer That , 5/10
Very Proud Of Ya, 5/10
Shut Your Mouth , 5/10
Black Sails in the Sunset, 6/10
Art of Drowning, 6/10
Sing the Sorrow, 6/10
Decemberunderground (2006), 4/10
Crash (2009), 5/10
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L'hardcore melodico e` decisamente uno dei generi dominanti degli anni '90, e la Baia di San Francisco ne e` uno dei quartier generali, e Gilman Street (il posto in cui si fecero le ossa i Green Day) il suo tempio. Gli A.F.I. (A Fire Inside), la truppa del cantante Davey Havok, batte la Baia di San Francisco dal 1991 con il suo hardcore venato di tinte gotiche.

Dopo Answer That And Stay Fashionable (Nitro, 1995) gli A.F.I. si confermano fra gli esponenti di punta del movimento con un secondo disco, Very Proud Of Ya (Nitro, 1996), che sfreccia con immutata isteria da File 13 a Perfect Fit lungo l'arco di venti concise e fulminee tracce. I puristi gioiranno, ma mancano canzoni memorabili.

Su Shut Your Mouth And Open Your Eyes (Nitro, 1997) la disperazione e` sincera e la foga e` lodevole. Ma la musica e` un'altra cosa.

Surprisingly, the band achieved some notoriety with their subsequent albums, that emphasized both the melodic and the gothic elements in their hardcore. Black Sails in the Sunset (Nitro, 1999), Art of Drowning (2000) and Sing the Sorrow (DreamWorks 2003) kept increasing the doses of arrangements and singalongs, approaching the atmospheres of doom metal and the pathos of grunge. (Translation by/ Tradotto da Giuseppe Schiavoni)

Sorprendentemente, la band arriva ad una certa notorietà con i successivi album, che enfatizzano sia gli elementi melodici che quelli gotici del loro hardcore. Black Sails in the Sunset (Nitro, 1999), Art of Drowning (2000) e Sing the Sorrow (DreamWorks 2003) incrementano le dosi di arrangiamenti e di cori, avvicinandosi alle atmosfere del doom metal e al pathos del grunge.

Their progression towards mainstream music was crowned by the single Miss Murder and songs such as Kill Caustic on the album Decemberunderground (2006). Other than cliched melodic hooks, the album offered little of notice.

Propelled by the impeccable rhythm section of Adam Carson (drums) and Hunter Burgan (bass), Crash (2009) marked a slight improvement, with catchy and virulent songs such as Medicate, Too Shy To Scream and especially Veronica Sawyer Smokes. The power-ballads Darling I Want To Destroy You and Okay I Feel Better Now were more inspired than the average.

(Translation by/ Tradotto da xxx)

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