Charming Hostess
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Eat, 5/10
Trilectic (2001), 6/10
Sarajevo Blues (2004) , 6/10
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Charming Hostess were born by the fusion of an a capella women's trio (Jewlia Eisenberg, Marika Hughes, Cynthia Taylor) and the punk-rock band Idiot Flesh.

Under the musical direction of Jewlia Eisenberg, they recorded Eat (Vaccination, 1998), an album of adventurous harmonies and rhythms. The female singers specialize in harmonizing frantically like the Shonen Knife on speed. The music mixes excessive doses of ska, folk, gospel, klezmer, supported by an orchestra of flute, clarinet, cello, fiddle, saxophone and didgeridoo. Unfortunately, they excel at rearranging old folk tunes (their repertory ranges from Africa to the Balkans), not at composing original material. The hymn Sha Shtil is a notable exception, both for the stark choral performance that merges Andrews Sisters, Gregorian liturgy and Tibetan mantra, and for the medieval saltarello, The complex Ferret Said weaves a theme stolen from Paul Simon (Boy and The Bubble) with prog-rock gymnastics. Their creative polyphony of female voices deserves better material.

Trilectic (Tzadik, 2001) and Sarajevo Blues (Tzadik, 2004) were more personal and inventive.

The Charming Hostess Big Band (featuring Jewlia Eisenberg, Carla Kihlstedt, Nina Rolle, Wes Anderson, Nils Frykdahl, and Dan Rathbun) released Punch (ReR, 2005).

(Translation by/ Tradotto da Luigia De Fazio)

Le "Charming Hostess" nacquero in seguito alla fusione di un trio femminile, (Jewlia Eisenberg, Marika Hughes, Cynthia Taylor) cantanti quest’ultime a cappella, e di un gruppo punk-rock: gli "Idiot Flesh". Sotto la direzione musicale di Jewlia Eisenberg, incisero "Eat" (Vaccination,1998), un album dalle armonie e dai ritmi vivaci. Le tre donne sono specialiste nell’armonizzazione frenetica in progressione come "Shonen Knife". La musica è una fusione di un’eccessiva dose di ska, folk, gospel, klezmer; supportata da un’orchestra composta da flauto, clarinetto, violoncello, violino, saxofono e didgeridoo.

Purtroppo, nonostante la straordinaria capacità nel riarrangiare vecchi toni folk ( il loro repertorio spazia dall’Africa ai Balcani), scarseggiano nella composizione di materiali nuovi. L’inno "Sha Shtil " è un’eccezione apprezzabile, sia per l’esecuzione puramente corale che richiama alla memoria le sorelle Andrews, la liturgia Gregoriana e il mantra tibetano sia per il saltarello medievale. Il complesso "Ferret Said" mette insieme un tema rubato a Paul Simon ( Boy and the Tubale) con esperimenti prog-rock. La polifonia creativa delle voci femminili è degna di un materiale migliore.

Trilectic (2001) e Sarajevo Blues (Tzadick,2004) erano più personali e originali.

In 2011 Jewlia Eisenberg premiered her an interactive sound sculpture about sex and magic titled "The Bowls Project" inside an environment designed by architect Michael Ramage with video art by Shezad Dawood. (Translation by/ Tradotto da xxx)

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