Posies
(Copyright © 2016 Piero Scaruffi | Terms of use )
Failure, 6/10
Dear 23, 7/10
Frosting On The Beater, 6/10
Amazing Disgrace, 6/10
Success, 4/10
Kenneth Stringfellow: This Sounds Like Goodbye , 4/10
Kenneth Stringfellow: Touched , 4/10
Kenneth Stringfellow: Soft Commands (2004), 5/10
Every Kind Of Light (2005), 4/10
Jon Auer: Songs from the Year of Our Demise (2006)
Blood/ Candy (2010) , 4/10
Links:

I Posies sono un gruppo di power-pop formato a Seattle nel 1987 dalle ceneri degli Sky Cries Mary dai multistrumentisti Jonathan Auer e Kenneth Stringfellow. L'album Failure (PopLlama, 1988) e' un classico del pop Americano, che unisce il power-pop dei Big Star, il Merseybeat degli Hollies, la melodia postmodernista degli XTC in un sound vellutato, cristallino, e armonioso.

Il successivo Dear 23 (Geffen, 1990) e' ancor meglio orchestrato. L'incedere scoppiettante di My Big Mouth e il ritornello immediato di Golden Blunders sono soltanto l'anticamera a una galleria di esperimenti armonici, fra i quali risaltano i sofisticati arrangiamenti di Mrs Green e il folle finale di Flood Of Sunshine. Molto piu' seri e raffinati di Young Fresh Fellows e They Might Be Giants, i Posies rappresentano il barocco del pop revival di quegli anni. Il chitarrista Rick Roberts lascia pero` il complesso (formera` i Peach).

Sul terzo Frosting On The Beater (DGC, 1993), forte dello stesso certosino mestiere ma arrangiato in maniera piu` robusta, spiccano Dream All Day e soprattutto Solar Sister.

Dopo quel disco, pero` il gruppo sembro` sciogliersi: nel 1993 i due leader diedero vita a una reunion dei Big Star con Alex Chilton in persona, mentre la sezione ritmica si ritirava a vita privata.

Invece Auer e Stringfellow rilanciarono la sigla Posies con un nuovo bassista e un nuovo batterista. Il bagno di umilta` ha fatto bene al gruppo, che su Amazing Disgrace (Geffen, 1996) abbandona le pose melense del brit-pop (concediamo loro ancora una Hate Song) a favore di una grinta piu` decorosa, quella di Daily Mutilation e di Grant Hart. Broken Record e soprattutto Ontario e Everybody Is A Fucking Liar sono canzoni un po' diverse, vuoi per passione vuoi per arrangiamento, che potrebbero aprire nuovi orizzonti.

Con il disco successivo i Posies compiono pero` una rapida retromarcia rispetto alla grinta e alla vivacita` del disco precedente, che aveva fatto sperare in una loro resurrezione. Quello di Success (Popllama, 1998) e` pop vergognosamente soffice e vellutato, per di piu` senza una sola melodia che valga la pena di ricordare. Somehow Everything e Start A Life sono talmente scontati che potevano stare su qualsiasi album prodotto da un dilettante del pop degli anni '60. You're The Beautiful One e` l'unica canzone "progressiva".

The Best of the Posies (Geffen) e` un'onesta antologia.

If English is your first language and you could translate the Italian text, please contact me.
Scroll down for recent reviews in english.
Jon Auer now plays in two Seattle bands: Lucky Me and Jean Jacket Shotgun.

Kenneth Stringfellow plays in Saltine and released his first solo album, This Sounds Like Goodbye (Hidden Agenda, 1998), a schizophrenic collection of instrumental experiments (Trans Potato) and lo-fi pop (Your Love Won't Be Denied, Too True).

The Posies reformed for two live albums, In Case You Didn't Feel Like Plugging In (Casa) and Alive Before The Iceberg (Houston), while two anthologies hit the market: the four-CD boxed set At Least At Last (Not Lame) and the one-CD Dream All Day (Universal).

The first new material after the reunion (particularly, (Matinee and No COnsolation) was published in the EP Nice Cheekbones And A Ph D (Houston Party, 2001).

In the meantime, John Auer released a collection of covers, 6 1/2 (Pattern, 2001).

After singing with the Orange Humble Band, Kenneth Stringfellow released his solo album Touched (Poptones, 2001), a collection of pop tunes embellished with sophisticated arrangements (Uniforms, This One's On You).

The two reunited for the EP Private Sides (Arena Rock, 2003), which offers three acoustic songs by each (notably the catchy When the Lights Go Up and Beautiful).

Stringfellow's Soft Commands (Yep Roc, 2004) finds him in an unusually pensive and adult mood, and it is his most sophisticated solo album yet.

Every Kind Of Light (Rykodisc, 2005) was Ken Stringfellow's and Jon Auer's first album as the Posies in seven years. Unfortunately, it sounds like they saved their best material for other projects, and used left-overs for the Posies.

The Posies' Jon Auer and Ken Stringfellow helped Alex Chilton on the dreadful Big Star reunion album, In Space (Rykodisc, 2005).

Songs from the Year of Our Demise (2006) was Jon Auer's first solo album, a collection of 15 senile elegies. The centerpiece is the seven-minute You Used to Drive Me Around, an old song that originally appeared on the EP The Perfect Size (2000).

Stringfellow formed the Disciplines and delivered a hard-rock version of the Posies' power-pop on Smoking Kills (2009) and Virgins Of Menace (Spark & Shine, 2011).

The Posies continued to embarrass themselves with albums such as Blood/ Candy (Rykodisc, 2010).

(Translation by/ Tradotto da xxx)

Se sei interessato a tradurre questo testo, contattami

What is unique about this music database