Salaryman
(Copyright © 1999 Piero Scaruffi | Legal restrictions - Termini d'uso )
Salaryman , 7/10
Karoshi , 5/10
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Champaign's Salaryman are simply the Poster Children under disguise. They like to label Salaryman's music "basement music". Actually, the instrumentation includes analog and digital keyboards, theremin, samplers, drum machines and even a TV set: they must be referring to a very peculiar kind of basement.

The all-instrumental album Salaryman (City Slang, 1997) is a fantastic kaleidoscope of genre deconstructions, from the nightmarish atmospheres of Amon Duul (Burning At The Stake) to the ghostly rock and roll of Suicide (I Need A Monkey). The album peaks with the chamber piece Voids & Superclusters and the cacophonous and chaotic Hummous. Here the Poster Children display the kind of convoluted melodic and rhythmic approach that also propels the instrumental excursions of Slint and Trans Am. Both surreal and mathematical, this is a work of utter disrespect for musical conventions.

Karoshi (City Slang, 1999) is, instead, a disappointing, confused parade of avantgarde cliche`. Most tracks sound like "lo-fi" rock and roll played by amateurs in love with King Crimson and Can (Thomas Jefferson Airplane) and determined to accompany whatever melody with Kraftwerk's proto-industrial rhythms (Strong Holder).

(Translation by/ Tradotto da Walter Consonni)

I Salaryman di Champaign sono semplicemente i Poster Children sotto mentite spoglie. A loro piace etichettare la musica dei Salaryman come "basement music". In effetti la strumentazione comprende tastiere analogiche e digitali, theremin, campionamenti, batterie elettroniche e persino un set di TV, tanto che la loro basement music si può definire come di tipo molto particolare.

L' album strumentale Salaryman (City Slang, 1997) è un fantastico caleidoscopio di destrutturazione dei generi, dalle atmosfere da incubo degli Amon Duul (Burning At The Stake) allo spettrale rock and roll dei Suicide (I Need A Monkey). L'album raggiunge il suo acme con il pezzo da camera Voids & Superclusters e con la cacofonica e caotica Hummous. Qui i Poster Children mostrano il tipo di approccio melodico e ritmico contorto che sospinge anche le escursioni strumentali degli Slint e dei Trans Am. Sia surreale che matematica, questa è un'opera di assoluta irriverenza nei confronti delle convenzioni musicali.

Karoshi (City Slang, 1999) è, invece, una deludente e confusa parata di clichè d'avanguardia. La maggior parte dei brani suona come un "lo-fi" rock and roll suonato da amatori innamorati dei King Crimson e dei Can e decisi ad accompagnare qualunque melodia con i ritmi proto-industriali dei Kraftwerk.

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