Tomorrowland
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Stereoscopic Soundwaves , 6/10
Sequence Of The Negative Space Changes , 6/10
Anemone (2003) , 6/10
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Tomorrowland is the duo of Nick Brackney and Steve Baker, based in Michigan, who debuted with the single I Wish I Was An Angel (Motorway, 1997) and a music that is slowly evolving ambient filaments produced by manipulating acoustic instruments.

Stereoscopic Soundwaves (Darla, 1997) offers an even more extreme treatment of sound. Arrival, Sea of Serenity and A Drop Of Golden Sun hark back to 1970s kosmische musik even if the duo does not employ electronics. The lengthy Kepler Planet Harmonies marks a departure in that the analysis of scientific properties of digital sound prevail over the construction of mood.

The trancey, tribal single Futurist (Burnt Hair, 1998) focused again on textural dynamics.

Much improved technology allows much more complex overdubbing on Sequence Of The Negative Space Changes (Kranky, 1998), an album that is alternatively spiritual and visionary, on one hand releasing the transcendental and quasi-melodic drones of Sunspot, Sunbeam and Mantric, on the other hand painting alien landscapes in Venus and Saturn. Unfortunately, the duo discovers polyphony only for a few minutes, in the tragic, symphonic impressionism of Synapse. The rest of the album is a complex kind of "solo" music, even if made by a multitude of treated instruments. The duo's compositional technique suppresses the individual "personae" and secretes one, neutral, amorphous voice.

Anemone (Red Antenna, 2003) collects lo-fi electroacoustic experiments.

(Translation by/ Tradotto da Andrea Marengo)

Tomorrowland Ŕ il duo composto da Nick Brackney e Steve Baker (entrambi del Michigan). Debuttarono con il singolo I Wish I Was An Angel (Motorway, 1997) proponendo una musica che si evolve lentamente in filamenti ambientali prodotti dalla manipolazione di strumenti acustici.

Stereoscopic Soundwaves (Darla, 1997) offre un trattamento del suono ancora pi¨ estremo. Arrival, Sea Of Serenity e A Drop Of Golden Sun rievocano la kosmische musik degli anni settanta anche quando il duo non adopera l'elettronica. La lunga Kepler Planet Harmonies segna un allontanamento dalle costruzioni di atmosfere avvicinandosi allo studio delle proprietÓ scientifiche del suono digitale.

Il singolo di trance tribale Futurist (Burnt HJair, 1998) si concentrava ancora una volta sulle dinamiche strutturali.

Una tecnologia perfezionata garantiva overdubbing pi¨ complessi su Sequence Of The Negative Space Changes (Kranky, 1998), un album alternativamente spirituale e visionario che da un lato libera i droni trascendentali e quasi melodici di Sunspot, Sunbeam e Mantric, dall'altro dipinge a mano paesaggi alieni su Venus e Saturn. Sfortunatamente il duo scopre la polifonia solo per pochi minuti, ovvero nel tragico impressionismo sinfonico di Synapse. Il resto dell'album Ŕ una sorta di complessa musica "solista", anche se fatta da una moltitudine di strumenti trattati. Le tecniche compositive del duo sopprime le loro personalitÓ, occultando la voce informe e neutrale.

Anemone (Red Antenna, 2003) raccoglie esperimenti elettroacustici lo-fi.

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