Wallflowers
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Wallflowers , 6/10
Bringing Down The Horse , 6/10
Breach , 5/10
Red Letter Days , 5/10
Rebel, Sweetheart (2005), 4.5/10
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Jakob Dylan is first and foremost Bob Dylan's son, and then he is also the singer in Wallflowers, a mediocre mainstream folk-pop act based in Los Angeles that sold four million copies in four years of their second album.

The band debuted with Wallflowers (Virgin, 1992) and a sound that borrowed from Bob Dylan's Blonde On Blonde with a tad of Procol Harum (thanks to Rami Jaffe's vintage organ). The singer and songwriter show promising talent on the lengthy, noble wails of Honeybee, Somebody Else's Money and Hollywood.

But Bringing Down The Horse (Interscope, 1996) aimed for the charts and succeeded. Shorter, catchier, sunnier, lighter folk-rock paeans like 6th Avenue Heartache, One Headlight, Three Marlenas, Shy Of The Moon, God Don't Make Lonely Girls, I Wish I Felt Nothing.

Fewer fits of exuberance and more layers of arrangement (and only Jaffee from the original line-up) doomed Breach (Interscope, 2000), whose Sleepwalker and Witness are not inferior to the material on the previous album (in fact, I've Been Delivered sounds like early Tim Buckley and Tom Petty would be proud of Some Flowers Bloom Dead), but simply lack the spark that excites the masses. Hand Me Down even falls to the depressed mood of an aging Neil Young or Bruce Springsteen.

Wallflowers' guitarist Tobi Miller formed Maypole with singer and guitarist Hans Hitner, whose Product (Sony/Work, 1997) is generic mainstream pop-rock (Concrete Shoes, Going Dutch).

A bit of electronic arrangement gives Health and Happiness and When You're on Top, the highlights of Red Letter Days (Interscope, 2002), the semblance of innovation.

Rebel, Sweetheart (Interscope, 2005) is a bland exercise in power-pop without any song that truly stands out.

(Translation by/ Tradotto da Daniele Meneghel)

Jakob Dylan è per prima cosa e principalmente il figlio di Bob Dylan, e inoltre è anche il cantante dei Wallflowers, una mediocre azione di folk-pop mainstream residente a Los Angeles che ha venduto quattro milioni di copie in quattro anni del loro secondo album.

La band debuttò con Wallflowers (Virgin, 1992) e un suono che attingeva da Blonde On Blonde di Bob Dylan con un pochino di Procol Harum (grazie all'organo classico di Rami Jaffe). Il cantante compositore mostra un talento promettente a lungo termine, nobili i lamenti di Honeybee, Somebody Else's Money e Hollywood.

Ma Bringing Down The Horse (Interscope, 1996) mirava alla hit-parade, e ci arrivò. Peana folk-rock più corti, più orecchiabili, più solari, più leggeri, come 6th Avenue Heartache, Shy Of The Moon, God Don't Make Lonely Girls, I Wish I Felt Nothing.

Meno attacchi di esuberanza e più disposizione a strati (e solo Jaffee della line-up originale) hanno condannato Breach (Interscope, 2000), di cui Sleepwalker e Witness non sono inferiori al materiale dell'album precedente (infatti, I've Been Delivered ricorda il primo Tim Buckley e Tom Petty sarebbe fiero di Some Flowers Bloom Dead), ma semplicemente manca la scintilla che eccita le masse.Hand Me Down cade persino nell'umore depresso di un vecchio Neil Young o Bruce Springsteen.

Il chitarrista dei Wallflower Tobi Miller formò i Maypole con il cantante e chitarrista Hans Hitner,

dai quali uscì Product (Sony/Work, 1997) che è generico pop-rock mainstream (Concrete Shoes, Going Dutch).

Un po'di arrangiamento elettronico dà Health and Happiness e When You're on Top, le parti migliori di Red Letter Days (Interscope, 2002), la parvenza di innovazione.

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