Girls


(Copyright © 2006 Piero Scaruffi | Legal restrictions - Termini d'uso )

Album (2009) , 6.5/10
Father Son Holy Ghost (2011) , 6.5/10
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The Girls, which is the San Francisco-based duo of vocalist-guitarist Christopher Owens and Chet White, revisited rock'n'roll (Big Bad Mean Motherfucker), teen-idol ballad (Ghost Mouth), easy-listening (Headache), Mersey-beat (Laura), power-pop (Lust for Life), shoegazing (Summertime), and other genres (both vintage and modern) on the highly derivative Album (True Panther, 2009). The most original ideas are to be found in the atmospheric serenade Lauren Marie and in the romantic threnody Hellhole Ratrace. The album is mostly lethargic and apathic, with the exception of the almost anthemic Morning Light.

Technically speaking, Father Son Holy Ghost (True Panther, 2011) is an impeccable parade of rip-offs: just about every song evokes a classic of the past. However, the feverish Honey Bunny is an example of how Owens can turn imitation into innovation (something like the Shocking Blue's Venus covered by the Beach Boys). Vomit reaches for Pink Floyd-ian grandeur with hints of the Beatles' All You Need is Love. The eight-minute Forgiveness, instead, speaks to the limitations of the duo, that falters the moment it focuses on what it has to say.

The mini-album Broken Dreams Club (True Panther, 2010) added at least Oh So Protective One and Broken Dreams Club to their major canon.

(Translation by/ Tradotto da Antonio Campo)

I Girls, il duo di San Francisco del cantante-chitarrista Christopher Owens e di Chet White, rivisitano il rock'n'roll (Big Bad Mean Motherfucker), le ballate da teen-idol (Ghost Mouth), l'easy-listening (Headache), il Mersey-beat (Laura), il power-pop (Lust for Life), lo shoegazing (Summertime), e altri generi (sia antichi che moderni) sul loro fortemente derivativo Album (True Panther, 2009). Le idee pi originali si trovano nella serenata d'atmosfera Lauren Marie e nella romantica trenodia Hellhole Ratrace. L'album per lo pi letargico e apatico, con l'eccezione del quasi inno Morning Light.

Tecnicamente parlando, Father Son Holy Ghost (True Panther, 2011) una impeccabile parata di imitazioni: quasi ogni canzone evoca un classico del passato. Comunque, la febbrile Honey Bunny un esempio di come Owens sappia trasformare imitazione in innovazione (qualcosa di simile alla Venus dei Shocking Blue coverizzata dai Beach Boys). Vomit si avvicina per magnificenza ai Pink Floyd e ricorda All You Need is Love dei Beatles. Gli otto minuti di Forgiveness, invece, mostrano i limiti del duo che perde l'occasione nel momento in cui potrebbe dire qualcosa di nuovo.

Il mini-album Broken Dreams Club (True Panther, 2010) quantomeno aggiunge Oh So Protective One e Broken Dreams Club al loro repertorio principale

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