Maju
(Copyright © 2006 Piero Scaruffi | Terms of use )
Maju-1 (1999)
Maju-2 (2000)
Maju-3 (2001), 6/10
Maju-4 (2007)
Maju-5 (2008), 6.5/10
Links:

Maju is the project of Japanese keyboardist Sakana Hosomi. Maju-1 (Extreme, 1999) and Maju-2 (Extreme, 2000) explored the border between ambient music, drum'n'bass and micro-techno music.

Maju-3 (Extreme, 2001) marked a change in style, dispensing with the most openly dance elements and retreating towards a more psychological survey of inner soundscapes. While homogenoeous in terms of the instrument/processing that is involved (purely digital and electronic), the music covers a broad spectrum, from the ambient amoeba of Resonance Of Forms to the small noises of Uncarved, from the dissolving pattern of Acausal Links to the strident sideral current of Helix, peaking with the industrial music of the eight-minute Solitary Wave and the ten-minute subliminal concerto for bubbles and bells of Velocity.

Maju became a duo in 2003 (Masaki Narita and Sakana Hosomi) and released Maju-4 (Extreme, 2007).

Sakana Hosomi is also active in Neina, that released Subconsciousness (2000), and in Nullagra.

Electronic and digital devices were used in a more abstract manner to sculpt Maju-5 (Extreme, 2008), an excursion through cyclical ambient/cosmic music (Line), angelic glitchy melodies (Meguro), tides of alternating and overlapping drones (Fbk1), crescendoes of soothing noise (Recaptcha), brooding quasi-static soundscapes (Fbk2), percussive galactic signals (Point). This is probably the duo's most mature album yet, the work with which they have coined a truly personal aesthetic.

(Translation by/ Tradotto da Tobia D’Onofrio)

Maju è il progetto del tastierista giapponese Sakana Hosomi. Maju-1 (Extreme, 1999) e Maju-2 (Extreme, 2000) esplorano il confine fra musica ambient, drum’n’bass e microtechno.

Maju-3 (Extreme, 2001) segna un cambio di stile, facendo a meno degli elementi più apertamente dance e ripiegando su una visione più psicologica degli intimi paesaggi sonori. Seppur omogenea in quanto a sviluppi strumentali (puramente elettronici e digitali), la musica copre un ampio spettro, dall’ameba-ambient di Resonance of Forms ai piccoli rumori di Uncarved, dal pattern in dissolvenza di Acausal Links alla stridente corrente siderale di Helix, per culminare con la musica industriale di Solitary Wave (otto minuti) e con i dieci minuti di concerto subliminale per bolle e campane di Velocity.

Maju diventa un duo nel 2003 (Masaki Narita e Sakana Hosomi) e pubblica Maju-4 (Extreme, 2007).

Sakana Hosomi è anche attivo con Nullagra e con Neina, progetto con il quale pubblica Subconciousness (2000).

Le apparecchiature elettroniche e digitali vengono utilizzate in maniera più astratta per scolpire l’album Maju-5 (Extreme, 2008), un’escursione attraverso ciclica musica cosmica/ambientale (Line), angeliche melodie glitch (Meguro), maree di droni che si alternano e si sovrappongono (Fbkl), segnali galattici percussivi (Point). Questo, probabilmente, è il disco più maturo che sia stato composto dal duo, quello con cui sono riusciti a coniare un’estetica realmente personale.

(Copyright © 2006 Piero Scaruffi | Terms of use )
What is unique about this music database