Georgia's doom/droning duo Angelic Process buried the aching lullabies of the mini-album And Your Blood Is Full Of Honey (Crucial Blast, 2001),
Coma Waering (Artwrek, 2003 - Paradigms, 2006).
the EP We All Die Laughing (Decaying Sun, 2007),
and Weighing Souls With Sand (2007) in a thick layer of "shoegazing" guitars and militaristic rhythms.
Coma Waering boasts
the violent nine-minute industrial nightmare Coma Waering
that reaches a peak of pathos for
machine-gun guitars and pummeling drums;
the bombastic frenzy of My Blood Still Whispers with an ecstatic
quasi-raga crescendo;
the apocalyptic crescendo of Rid The Past By Dying that unleashes
the fury of a thousand supernova explosions;
and the satanic apotheosis of Crippled Healing, with
a deafening martial drumbeat fueling the kind of psychotic ritual that would please
Foetus and Nine Inch Nails.
Everything is drenched in terrifying whipping guitar distortions.
All in all, Weighing Souls With Sand is actually less virulent and
more humane, as the shoegazing becomes blissful instead of demonic and the
tempo calms down.
The album
opens with a distorted hymn ignited by booming panzer beat,
The Promise Of Snakes. The last six minutes of this nine-minute are
a magniloquent instrumenta with the last two intoning a military march.
Even more plaintive is the elegy of Million Year Summer, quickly buried
under a maelstrom of distortions.
After two relatively romantic songs, the group shows that they can be
much more abrasive with The Resonance Of Goodbye.
The funereal tone of Dying In A-Minor makes for a welcome respite
and for a more profound meditation. For a while it is only a
galactic drone, and then a solemn ritual at a slow doom-y tempo. Finally
the vocals and the guitars erupt and intone an anthemic melody.
Similarly, the living hell of Burning In The Undertow Of God begins
with a macabre show of drones and doom
before exploding in a lyrical shoegaze theme.
Instead of going for the jugular as they did on the previous album, here
Angelic Process go for poetry.
|
(Translation by/ Tradotto da Gioele P.
Cima)
Il duo doom/droning proveniente dalla
Georgia degli Angelic Process seppellì le struggenti
ninnananne del mini-album And Your Blood Is Full Of Honey
(Crucial Blast, 2001), l'EP We All Die Laughing (Decaying Sun,
2007), Coma Wearing (Paradigms, 2006) e Weighing Souls With
Sand (2007) in un denso strato di chitarre shoegazing e ritmi
militareschi. Coma Wearing millanta i nove violenti minuti
dell'incubo industriale Coma Waering che raggiunge il picco di
pathos con le mitraglianti chitarre e le percosse di batteria;
l'altisonante frenesia di My Blood Still Whispers
dall'estatico quasi-chiassoso crescendo; l'apocalittico crescendo di
Rid The Pas By Dying che scatena la furia dell'esplosione di
migliaia di supernova; e la satanica apoteosi di Crippled Healing,
dall'assordante colpo di tamburo marziale che alimenta il tipo di
rituale psicotico che tanto piacerebbe ai Foetus e ai Nine Inch
Nails. Tutto è inzuppato nelle terrificanti frustate delle
distorsioni di chitarra.
Tutto considerato, Weighing Souls
With Sand è addirittura meno virulento e più
cortese, dacché lo shoegazing diventa beato anziché
demoniaco e il ritmo si placa. L'album inizia con un distorto inno
infiammato dal rimbombante colpo di panzer, The Promise Of Snakes.
Gli ultimi sei minuti dei nove totali sono una magniloquente
strumentale, con gli ultimi due che intonano una marcia militare.
Persino più mesta è l'elegia di Million Year Summer,
velocemente seppellita sotto un turbine di distorsioni. Dopo due
pezzi relativamente romantici, la band dimostra di poter essere più
tagliente con The Resonance Of Goodbye. Il tono funebre di
Dying In A-Minor si dirige verso un'accogliente tregua e in un
ancor più profondo stato di meditazione. Per un po' non è
altro che un ronzio galattico, e poi un solenne rituale a lenti ritmi
doom. Finalmente le chitarre e le voci esplodono e intonano una
melodia che si addice ad un inno. Similarmente, l'inferno in terra di
Burning In The Undertow Of God si apre con un macabro
spettacolo di brusii e sottofondi doom prima di scoppiare nello
shoegaze accompagnato dal testo. Anziché puntare tutto sulla
giugulare come nel precedente album, qui gli Angelic Process si danno
alla poesia.
|