Noize Creator is the project of Dresden's disc-jockey Stefan Senf, who
started recording in 1994 but found his mission in 1997 with a series
of harsh, visceral cut-up breakbeat deconstructions that sound
like Nine Inch Nail playing drum'n'bass,
or duets between Neu and Chrome, or Foetus dancing with Alec Empire.
The ferocity of his work escalated through the EPs
Rotten Shit (Brutal Chud),
Out Of Order Vol.1 (Brutal Chud),
Out Of Order Vol.2 (Brutal Chud),
Kingz of Noize (SixSixtySix),
Made In Korea (Suburban Trash),
Broken Bar (Ambush),
Chaos & Disorder (Dyslexic Response),
The Lift Races With 156 Miles Per Hour (Formosan),
etc.
The mission reached a temporary peak with the seven-track album
Deferred Media (Ambush, 2002), a barrage of syncopated beats set against
wildly disjointed soundscapes. The philosophy underlying the
hyperkinetic Broken Bar, the android/industrial ballet of
Hate Cops, the devastating wall of noise of
Per Thousand, the terrifying bombing of Deferred Media, the
grotesque symphonic grandeur of NBK is one of sheer violence and
loss of psychic control.
Each track is detonated by a rational form of manic sabotage.
|
(Translation by/ Tradotto da Andrea Marengo)
Noize Creator è il
progetto del dj Stefan Senf di Dresda, che iniziò a registrare nel 1994, ma
trovò la sua vocazione nel 1997 componendo una serie didecostruzioni e cut up
pungenti e viscerali somiglianti a dei Nine Inch Nails che suonano drum 'n' bass,
a duetti tra Neu e Chrome, o ad un ballo fra Foetus e Alec Empire. La ferocia
dei suoi lavori accresce negli EP Rotten Shit (Brutal Chud), Out Of Order Vol.
1 (Brutal Chud), Kingz Of Noize (SixSixtySix), Made In Korea (Suburban Trash),
Broken Bar (Ambush), Chaos & Disorder (Dysllexic Response), The Lift Races
With 156 Miles Per Hour (Formosan) ecc...
La missione raggiunse
temporaneamente una vetta con l'album di sette tracce Deffered Media (Ambush,
2002), uno sbarramento di ritmi sincopati scagliato contro paesaggi sonori
smembrati selvaggiamente. La filosofia presente nell' iperattiva Broken Bar,
nel balletto androide/industriale di Hate Cops, nel devastante muro di rumore
di Per Thousand, nel rimbombo terrificante di Deferred Media, e nella grottesca
maestosità sinfonica di NBK, è degna di una violenza assoluta che va a scapito
del controllo psichico. Ogni traccia esplode con intenzioni maniacali di
sabotaggio.
|