Los Angeles-based Otep, led by demoniac (female) singer Otep Shamaya, plays gothic funk-metal at panzer-grade volume. The EP Jihad (Capitol, 2001) compresses machine-gun riffs, wailing vocals, hammering rhythm and raw evil in five introductory songs. Siouxsie Sioux-ian drumming introduces Possession, while The Lord Is My Weapon and TRIC swing between grindcore growl & frenzy and funk's syncopated beats. On Germ the witch indulges in eight minutes of Jim Morrison-ian rambling.
Sevas Tra (Capitol, 2002) is a continuous punch to the stomach, from the expressionist nightmare of the lengthy Jonestown Tea to the relatively catchy Battle Ready to the sprawling Thots.
House of Secrets (Capitol, 2004) has a few epileptic numbers (Warhead, Sepsis, Hooks And Splinters) but mostly sinks under the weight of the frequent spoken-word sections.
The Ascension (2007) featured a new guitarist (Karma Cheema) and a new drummer (Brian Wolff), and presented a more rational sound, including raps and power ballads.
|
(Translation by/Tradotto da Davide Carrozza)
Gli Otep di Los Angeles, capitanati dalla demoniaca cantante Otep Shamaya, suonano funk-metal gotico a volume da panzer. L'EP Jihad (Capitol, 2001) comprime riff da mitragliatore, ululati, ritmi martellanti e male grezzo in un'introduzione formata da cinque canzoni. La batteria alla Siouxsie Sioux introduce Possession, mentre The Lord Is My Weapon e TRIC ondeggiano tra i ringhi e l'impeto del grindcore e i beat sincopati del funk. In Germ, la strega indulge in otto minuti sconclusionati alla Jim Morrison.
Sevas Tra (Capitol, 2002) è un continuo pugno allo stomaco, dall'incubo espressionista della prolissa Jonestown Tea alla relativamente orecchiabile Battle Ready alla tentacolare Thots.
House of Secrets (Capitol, 2004) ha pochi numeri epilettici (Warhead, Sepsis, Hooks And Splinters) ma affonda per lo più sotto il peso di frequenti sezioni parlate.
The Ascension (2007) ospitava un nuovo chitarrista (Karma Cheema) e un nuovo batterista (Brian Wolff), e presentava un suono più razionale, che includeva rap e power-ballads.
|