Unto Ashes
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Moon Oppose Moon (2000), 6/10
Saturn Return (2001), 5/10
Empty Into White (2003) , 5/10
Grave Blessings (2005), 5/10
Songs for a Widow (2006), 5/10
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Formed in New York by vocalist and multi-instrumentalist Michael Laird, keyboardist Natalia Lincoln and guitarist Jeremy Bastard, Unto Ashes imitated the gothic/medieval style of Dead Can Dance. Moon Oppose Moon (Projekt, 2000) was a collection of sad, medieval and renaissance-inspired psalms for guitars, keyboards and acoustic instruments (Teach Me How to Drown, the instrumental Kosepkorbacs).

Saturn Return (2001) offered more recreations of medieval atmosphere (Morte o Merce, They Killed Three Little Maids) and one synth-pop ditty (Serve Me).

Empty Into White (Projekt, 2003) returned to the calm, austere wonder of the first album. Each song recreates a bit of the medieval world. The result is predictable, to say the least. Harpsichord and strings ruffle I Cover You with Blood. De Store Smerte is slightly more dramatic than the rest. A couple of exotic instrumentals (Bathsheba Writhing, Persephone) offer relief from the gloom and doom.

(Translation by/ Tradotto da Paolo Latini)

Formati a New York dal vocalist e polistrumentista Michael Laird, dalla tastierista Natalia Lincoln e dal chitarrista Jeremy Bastard, gli Unto Ashes imitano lo stile gotico/medievale dei Dead Can Dance. Moon Oppose Moon (Projekt, 2000) era una raccolta di tristi salmi dal sapore medievale e rinascimentale, per chitarra, tastiere e strumenti acustici (Teach Me How to Drown, la strumentale Kosepkorbacs)

Saturn Return (2001) offre maggiori ricreazioni dello spirito medievale (Morte o Merce, They Killed Three Little Maids) e una canzoncina ynth-pop (Serve Me).

Empty Into White (Projekt, 2003) segna il ritorno alla clama austera del primo album. Ogni canzone ricrea un pezzetto di mondo medievale. Il risultato è quantomeno discutibile. Il clavicembalo e gli archi arruffano I Cover You with Blood. De Store Smerte è leggermente più drammatica del resto. Un paio di strumentali esotici (Bathsheba Writhing, Persephone) danno sollievo dalle tenebre e dal destino.

With the eclectic Grave Blessings (Projekt, 2005), that included covers of medieval songs as well as folk song, the three vocalists of Unto Ashes, namely Michael Laird (acoustic guitar, dulcimer, hurdy-gurdy, cello, drums, percussion), Natalia Lincoln (piano) and Mariko, found a mature balance of styles.

There is no groundbreaking idea on Songs for a Widow (Projekt, 2006), a collection of medieval and world folk music and operatic vocals that merely adds more numbers to the repertory. Other than setting Dante to Middle-Eastern music (Convivio), a splendid imitation of convent music (Intacta Sum) and the neoclassical instrumental vignette The Snow Leopard, there is little that stands out. You Will Never Know blends the trademark angelic vocals of Lincoln and Mariko with ruthless psychedelic guitar and booming percussion. The ghostly noise of Song For A Widow is probably the "darker" moment of the album. The other tracks tend to follow a more predictable path.

(Translation by/ Tradotto da Andrea Marengo)

Con l'eclettico Grave Blessings (Project, 2005), che includeva cover di canti medievali e canzoni folk, i tre cantanti degili Unto Ashes, rispettivamente Michail Laird (chitarra acustica, dulcimer, organino, violoncello, batteria, percussioni), Natalia Lincoln (pianoforte) e Mariko, fondarono un maturo equilibrio di stili.

Non ci sono più idee rivoluzionarie su Songs For A Widow (Projekt, 2006), una raccolta di musica world-folk e medievale, nonché di vocalizzi melodrammatici che si limitano ad aggiungere numeri al loro repertorio. Eccetto l'inscenazione di Dante Alighieri nella musica mediorientale (Convivio), una splendida imitazione della musica monastica (Intacta Sum) e la vignetta neoclassica strumentale di The Snow Leopard, vi sono pochi altri momenti veramenti brillanti in questo album. You Will Never Know miscela tra loro i vocalizzi di Lincoln e Mariko, un'implacabile chitarra psichedelica, e percussioni tonanti. I rumori spettrali di Song For A Widow corrispondono al momento più "oscuro". Le altre tracce tendono a seguire un sentiero più prevedibile.

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